Reviews van klanten

Onze klanten over hun cruises

Hieronder leest u verschillende ervaringen van onze klanten. Wilt u zelf uw cruise-ervaring delen? Klik dan op de knop aan de rechterkant van uw scherm.

Gemengde gevoelens na Wereldcruise Arcadia 2019

Allereerst wil ik Jaap Peerenboom en Marianne Sprakel van WereldCruisen.nl zelf bedanken voor hun inzet bij de boeking en de latere begeleiding van deze cruise. Om in de taal van P&O te blijven: ‘they did a wonderful job’. Aan de wereldcruise 2019 van P&O hebben wij echter gemengde gevoelens overgehouden. De Arcadia ziet er na een recente opknapbeurt qua interieur erg stijlvol uit. Onze balkoncabine oogde fraai en onze cabin steward Fanai missen we nog elke dag. Ook over de kwaliteit van het eten en de service van de wijn-obers in het restaurant zijn we zeer te spreken.

Het schip is wel dringend aan groot onderhoud toe. Tijdens onze cruise ervaarden we daardoor een aantal irritante mankementen die maar niet afdoende hersteld werden. Bijvoorbeeld het mechanische dak boven de Neptune Pool dat niet meer gesloten kon worden, ‘automatische’ schuifdeuren die bijna altijd open stonden, omdat ze allerlei reparaties ten spijt, niet meer automatisch dicht gingen. Hierdoor was het schip regelmatig een enorm tochtgat. Iets waar volgens de bemanning weinig aan gedaan kon worden.

Door allerlei omstandigheden had het schip te kampen met koerswijzigingen, gemiste havens, 48 uur oponthoud in Sydney (niet echt een straf) en inhaaloperaties die per saldo tot gevolg hadden dat het schip vrijwel continu op topsnelheid (zo’n 21 knopen) moest varen om op tijd aan te komen. En dat is weinig comfortabel! De omstandigheden heb je als P&O natuurlijk niet in de hand. Maar wat zich hier wreekt is dat een reis van 99 dagen eigenlijk te kort is om rond de wereld te varen. Eerdere wereldcruises die we met andere maatschappijen hebben gedaan duurden minimaal 10 dagen langer.

De wereldcruise met de Arcadia was onze eerste reis met P&O. We hebben zeker genoten, maar er waren ook frustraties, zoals hierboven benoemd. Daar kwam nog bij dat alle activiteiten op het schip primair gericht waren op het ‘pleasen’ van de overweldigende meerderheid aan Britse passagiers. Dat werd overduidelijk uit de programmering van het entertainment en de theateroptredens. Gelukkig was er nog die geweldige cursus Italiaans waar je tijdens al die zeedagen terechtkon om je hart op te halen aan een andere taal dan het Engels. Dat dan weer wel!

Alles overwegende komen wij dan ook tot de slotsom dat het experiment met de Arcadia, ondanks de doorgaans uitstekende service en de vele prettige contacten met individuele bemanningsleden en passagiers wat ons betreft geen vervolg zal krijgen. Ook niet wat andere reizen met P&O betreft. Het is ons allemaal te Brits, oftewel ‘not our cup of tea!’

Jan Dost
Wereldcruise Arcadia 2019

Goed verzorgde cruise

Goed verzorgde cruise met uitstekende service aan boord, gevarieerd excursieprogramma en een gratis shuttlebusdienst in alle havens.

J.S. Heijnen
Wereldcruise Arcadia 2019

Grote klasse bij P&O!

Een wereldcruise met grote klasse van P&O, werkelijk overal wordt aan gedacht. Wij maakten inmiddels 10 wereldcruises en onze voorkeur gaat al jaren uit naar P&O. En een eventuele volgende cruise wordt dus ook: P&O!

Dhr. Verberg
Wereldcruise Arcadia 2019

We waarderen uw mening

Wilt u ook een review achterlaten over uw cruise-ervaring? Klik op de button hieronder en vul het formulier in. Wij doen ons best om uw review zo snel mogelijk online te plaatsen.

Contactinformatie

Telefoon: 026 – 30 32 35 2
Stuur ons een e-mail: info@wereldcruisen.nl
Adres: Weverstraat 53
6862 DK Oosterbeek

Mooie cruises én meer in ons nieuwe magazine

Bekijk het wereldcruise magazine
Bent u klaar voor een nieuwe reiservaring?

Laat u inspireren door ons prachtige, interactieve cruisemagazine met volop inspiratie voor indrukwekkende wereld- of riviercruises in 2020.

Aanmelden

Blijf op de hoogte